Ombak tak akan berhenti menghempas pantai selagi ada angin yang tak pernah berhenti menghembus.

Sunday, October 21, 2012

2012-138-Yeay..Dapat Hadiah!!

Suami balik keje tengah hari semalam, masuk rumah sambil genggam kertas kuning di tangan. "Ada parcel untuk Puan Siti. Puan Siti mane entah!" katanya. Eleh..buat-buat tak kenal pulak. Padahal tiap-tiap malam tido sekatil.

Kemudian diberikan kertas kuning itu kepada saya. Dalam hati saya berkata-kata ni mesti parcel dari si dia itu.



Pelik jugaklah kenapa pulak dalam kertas tu beritahu saya tiada di rumah ketika parcel dihantar. Padahal ada je kat rumah. Tak pegi mana-mana pon!

Lepas zohor, on the way balik kampung, singgah sekejap di pusat serahan bungkusan, pegi ambik parcel tu dulu. Sampai kat kaunter pekerja kat kaunter mintak ic.
"Siti ni siapa? Tanya dia bila tengok nama tak sama dengan yang dalam ic.
"Saya!"Kujawab sepatah.
"Tahu ke siapa penghantarnya? Maaflah ya saya kena tanya banyak pasal nama tak sama dengan dalam ic,"katanya. Saya senyum dan angguk sambil beritahu nama pengirimnya.
Kemudian dia terus ke tempat simpanan segala parcel dan bungkusan. Nasib baik nama pengirim betul kalo tak banyak lagi soal jawab kot!

Nah! Besar gedabak kotaknya.



Masuk kereta tak menyempat-nyempat suami saya dan Naqib suruh bukak kotak. Rilek-rilek sudahlah kan? Melampau diorang ni tau. Macamlah hadiah tu diorang punya.



Ha..cenderamata dari Vietnam. Ada FM dari Vietnam, lukisan dari Vietnam, bookmark dari Vietnam dan jugak coconut candy dari Vietnam. Eh! Tiba-tiba ada FM dan keychain dari Melaka? Utamakan barangan tempatan ya! Terima kasih yang tak terhingga buat Tasek Merah yang sudi menghadiahkan cenderamata yang unik ini.

Yang si suami ni terus suruh bukak coconut candy tu. Gelojoh tau! Nak rasa katanya. Bukaklah. Sia suapkan sebab diakan tengah memandu. Sampai di kampung, bagi pulak kat mak mertua rasa. Dapat kat kanak-kanak yang berdua tu(anak sedara suami) tambah dengan Naqib, sekelip mata habis candy tu. Sodap la..

TQ Tas. Sayang uols sampai mati!

.
Published with Blogger-droid v2.0.6

8 comments:

  1. mesti kak Tasek M yang kirim kannnnn :D

    ReplyDelete
  2. iye. kan i dah tulis tu kat atas tu. weh...i jd blk kg raya ni. tp lps semayang raya br balik. mak iols kan sakit.....

    ReplyDelete
  3. tak baca sampai habis dah tau sape. heheheh...

    de sakit dokleh gerok lagi ke? pa dok kabo mende2 pun haritu?

    ReplyDelete
  4. bile jumpe pa? dia kan kat KL lgkan? mak saya br je keluar spital tgh hari semlm. 2 hr lps masuk. tak tau lg ape sakit sebenar. kena buat mri br tahu.

    ReplyDelete
  5. ayah cakap pa datang p8 hari sabtu baru2 ni. ai tak tau pun sebab bz tergolek2 kemalasan sambil tunggu pizza datang. hehehehe~

    yeke??? maybe ayah taktau lg kot. nanti saye bagitau ayah.

    ReplyDelete
  6. oo..gitu. pa pon tak tau kot. anak2 dan mak ani je kot yg tahu. malas nok susoh2 kan org. kan pa susoh hati pulok.

    ReplyDelete
  7. aku ingat nk buh siti comey... hehe.


    .

    ReplyDelete
  8. lg haru kot. atas bawah atas bawah agaknya org tu tgk. tak jumpa2 kat celah mana comeynya. hahaha...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Catatan Seorang Siti 2011. Powered by Blogger.