Ombak tak akan berhenti menghempas pantai selagi ada angin yang tak pernah berhenti menghembus.

Wednesday, March 20, 2013

2013-Surprise!!!

Adik aku anak-beranak buat surprise pagi tadi. Aku baru sampai rumah dari menghantar Naqib ke sekolah. Alih-alih dapat call dari dia beritahu nak datang rumah. Dah nak sampai. Hampeh!

Kelam-kabut aku kemas tilam bantal yang terbentang tengah-tengah rumah. Tak sempat nak sapu dia dah sampai dengan isteri dan anak keciknya itu. Rupa-rupanya diorang pergi menghantar PIL adik aku tu ke LCCT. Diorang nak pergi Sarawak. Keluar dari rumah pukul 5 pagi tadi. So on the way balik diorang singgahlah rumah aku.

Inilah pertama kali dapat pegang, dapat tengok anak sedara baru ku itu depan-depan mata. Selama ini tengok gambo yang maknya letak kat facebook. Sebabnya, adik ipar aku ni kerja kat Terengganu. Adik aku lak kerja kat Kolumpo. Hujung minggu baru balik kampung jenguk anak bini. Kebetulan mama ngan abah adik ipar aku ni nak ke Sarawak, so dia tumpang la sekali datang KL.



Muka sebijik apaknya. Dengan telinga, dengan mulut, dengan bulu mata lentik memang macam apaknya. Jangan ko ikut perangai degil apak ko udah ye Dhia cayang. Haha..

Tadi, masa datang umah, Dhia tido. Nyenyak je. Kata apaknya, budak ni jenis siang tido, malam berjaga. Sebijiklah perangai apak kau nak oi. Itu pasal senang nak bawak berjalan. Masuk kereta tido je kerja dia. Tapi malamlah yang tak tahannya sebab dia berjaga. Mamanya dah tak sabar nak tunggu Dhia besar. Katanya tak sabar nak 'hias' anak. Hahaha...

8 comments:

  1. syok ada anak pompuan nih.
    boleh pakaikan baju cantik2.
    anak jantan baju gaya tu je la...



    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la pasal. anak pompuan kalo rambut panjang boleh dandan, boleh ikat kuda. kalo lelaki pesen sama je.

      Delete
  2. heheh igt akak tambah anak tadi..heheheh...brp bln ni mcm baru jer lg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..tamboh anok sedara ada la. Mmg br. Baru 55 hari.

      Delete
  3. Dhiya dah sampai!!!

    Hah. Huda cakap nak datang rumah saya berguru katanya hihihihihi~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha..sampai ptg mareng. Huda bgtau gok td dia nak tanya pasal pump.

      Delete
    2. Dohtu marila dumoh. Tapi i sediakan kek beli la hheheheh~

      Delete
    3. dahtu awok keje gimana mau datangnya kok. sabtu ahad ni diorang gi makan pulut ke johor. ahad ni i nak gi umah kakdi. nok ngator barut anok dgn tungku.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Catatan Seorang Siti 2011. Powered by Blogger.