Ombak tak akan berhenti menghempas pantai selagi ada angin yang tak pernah berhenti menghembus.

Wednesday, July 10, 2013

2013-Cerita 1 Romadhon

Selamat berpuasa to all! Semalam, sebelum tido dah siap-siap masak nasik dan masak sejenis lauk je dulu untuk bersahur. Nanti sahur just masak sayo je. Sayo, bawang dan semua bahan untuk masak sayo pun dah disiapkan. Sebelum tido, pasang alarm. Set jam 4.45. Kemudian tido.

Kemudian terjaga. Tengok jam. 5.40? Genyeh-genyeh mata. Tengok lagi sekali sebab ingat mata salah pandang. Ya. 5.40. Ya ampun! Dah nak habis waktu sahur! Cepat-cepat kejut suami dengan Naqib bagitahu dah nak Subuh. Masing-masing bangun terpisat-pisat. Sempat teguk air je la pagi tadi. Adohai..

Aku pandang jam dengan pandangan serong. Tak boleh harap punya jam. Kenapa ko tak bunyi? Membebel-bebel aku sendiri. Sekali check punya check, rupa-rupanya aku salah set. Patut 4.45am tapi aku pi set 4.45pm.

SYABAS!!!

9 comments:



  1. aku pun set jam 4.45 ti.
    tapi terjaga 5.05.
    sempat lagi panas nasi n lauk.

    aku tak pose.
    kah2.




    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sempat la jugak mkn. Yg aku ni last meal aku pkl 6ptg semlm ok..

      Awal2 lg dah tak puasa ye..

      Delete
  2. heheh...ari pertama pun x terjaga yek...idah ni ari pertama ok lg kut...ari seterusnya hrp2 senang bangun sahur...kalu sorg x bguan jawabnyer semua la x sahur..kui..kui

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesilapan teknik idah. Tu lah, hrpkan kite sorang je jong kejut sahur ginilah jdnya. Huhu..

      Delete
  3. saya set jam pukul 4 pagi. Rezal set alarm punyalah kuat - dia tido kejung kita yang terjaga sebab bingit.

    hasil pagi tadi - nasik panas, ikan goreng dan sup ayam - lauk bekal Amna pun sama. heheheheheheh~

    takpe kakti, ada 7 jam lagi. bertahan! :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. Rezal tido mapuh. Mlm karang i nak psg 2 alarm teruh.

      Mak ok. Bertahan. Tp naqib tak tau la camner. Nasib baik dia mkn lewat semlm. Blk sekolah nanti suruh dia tido je la. Save energy. Hukhuk

      Delete
  4. alahai siti ralatnya..
    malam ni make sure betul kunci jam ya..:)
    selamat berbuka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak, pg td belum bunyi alarm dah terjaga. Alert bebeno. Haha

      Delete
  5. Hihi..ko bgn sahur tak? Ko takpelah ramai dayang tlg kejutkan..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Catatan Seorang Siti 2011. Powered by Blogger.