Ombak tak akan berhenti menghempas pantai selagi ada angin yang tak pernah berhenti menghembus.

Tuesday, July 31, 2012

2012-Cerita 116-Harapan Pelesu

Bukan gigi, rambut atau IC je yang ada pelesu. Harapan pun ada yang pelesu.

Kesahnya, petang Jumuah barokah yang lalu, pergi Mydin sebab nak beli barang-barang dapo. Dah beli barang dapo semua, baru teringat susu Naqib dah nak habis. Pergilah kat bahagian susu. Masa nak ambik susu tu, adalah 3,4 orang pekerja Mydin.fm (ada tertebeng tulisan Mydin.fm kat baju diorang) kat situ. Bila tengok saya ambik susu Dutch Lady, diorang datang beritahu kalau beli susu Dutch Lady yg 1kg macam yang saya ambik  tu akan dapat hadiah. Katanya dapat bekas kedap udara. Saya pon belek-belek kat plastik susu tu takde pulak tanda-tanda dapat hadiah ke apa.

Tengah-tengah belek, salah sorangnya bagi slip pertukaran hadiah pada saya dan suruh ambik hadiah kat main entrance kat bawah. Sambil-sambil tu diorang duk ambik gambar saya. Nak buat ape ek dengan gambo tu? Kemudian, budak yang ambik gambo tu cakap, "Kak, rugi kalau akak tak ambik hadiahnya. Bekas tu cantik sangat. Sesuai la time raya ni!". Bersungguh-sungguh dia cakap sebegitu. Lepas ucap terima kasih, kitorang pun blah gi kaunter bayaran.

Masa turun bawah tu, saya macam malas nak gi ambik hadiah tu. Tapi Naqib cakap, "Mesti dapat balang kuih raya ni mak. Ambik la mak...". So pergilah ambik.


Tadaa......Inilah dia bekas kedap udara yang digambarkan sangat cantik itu.

Cantikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk lah sangat kan???....sampai rasa nak pengsan. "Ni je?" tanya Naqib. Kuciwa dia uols! Kesian tak? Dihamburkan dengan kata-kata manis. Hakikatnya indah khabar dari rupa. Huhuhu...


4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Catatan Seorang Siti 2011. Powered by Blogger.