Ombak tak akan berhenti menghempas pantai selagi ada angin yang tak pernah berhenti menghembus.

Thursday, August 9, 2012

2012-Cerita 119-Buat Sendiri

Pagi tadi bawak Naqib untuk temujanji hospital. Sekejap je tunggu giliran. Pukul 9.15 dah selesai. Kemudian bawak dia pergi beli kasut. Dah selesai beli kasut, baru teringat nak beli kuih tat sedap yang saya beli untuk rasa tempohari.

Sekali tengok-tengok dah habis uols! Dekat 10 kali kot kutawaf rak kuih raya tu. Tak pircaya ia sudah habis. Mana tahu kot-kot kuih tat tu terselit-selit di celah-celah timbunan kuih raya yang lain. Namun sia-sia langsung tak berhasil. Memang betul-betul habis la tu. Yang suami saya dia boleh salahkan saya pi cerita pasal tat tu dalam blog. Kan dah orang serbu beli, katanya. Aiyoh bang, blog isterimu ini setakat blog frozen je, bukan terkenal pon. Bukan ribu riban pon pengunjungnya sehari. Kelakar pulak kurasa.

Adalah beli 3 bekas kuih raya dibeli untuk buat syarat. Yang si Naqib beria beno nak buat kuih raya sendiri. Nak buat biskut cornflakes katanya. Maka belilah cornflakes sekotak. Sampai je ke rumah, tak sesabo dia nak buat kuih. Dia dah standby bahan-bahan nak buat kuih ni. Semua dah berderet atas meja. Woi..mak ni penat tawaf supermarket tak hilang lagi tau!

 Penat, ngantuk, lalu saya tertido. Naqib kat sebelah duk menghempas-hempas kotak cornflakes konon nak marah saya tak layan kehendak dia. Bagi mak layan kehendak mata mak dulu ya, nak! Dalam pukul 2 macam tu baru ajak dia buat kuih. Barulah tersenyum. Kalau tak, muncung je mulut tu. Cecepat dia pergi solat.  Saya dah siap timbang barang sume, tak sesabo dia nak mengadun. Sume dia nak buat sendiri. So, kubiarkan. Biar dia puas hati. Jadi ke tak jadi lantaklah ke deme.



Inilah hasilnya.




Tengok pada rupa macam dah sukses. Ini malam kita rasa pulak tengok guane balas!
Published with Blogger-droid v2.0.6

3 comments:

  1. pandai nyer dia..byk dok wak..cik dah nok rase etek

    ReplyDelete
  2. buleh 32 butir je idah. wat seadunan je. ni dia tgh susun kuih dalam tabung. sengih je dia tgk kuih dia jjadi.

    ReplyDelete
  3. aku puji betul anak ko ni ti...




    .

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Catatan Seorang Siti 2011. Powered by Blogger.