Ombak tak akan berhenti menghempas pantai selagi ada angin yang tak pernah berhenti menghembus.

Thursday, December 13, 2012

2012-Cerita 151-Pejabat Pos Dalam Alamanda

Hari Selasa 2 hari lepas Selangor kan cuti. Menggelabah sekejap bila kena pos barang kat customer. Nak tak nak kena pergi Putrajaya atau KL cari pejabat pos. Tapi masa tu dah tengahari, takkan nak gi KL. Dalam hati duk pikir kat mana ya pejabat pos kat Putrajaya? sebabnya selama duk pergi ke Putrajaya tak pernah lagi nampak pejabat pos. So google la. Tapi tak jumpa maklumatnya. Masa tu pulak tengah duk sibuk masak tengahari. Sambil google sambil masak. Teringat kat Niha, sms dia. Mesti dia tahu pejabat pos Putrajaya kat mana. Dia kan penduduk tetap Megalopolis Putrajaya. :)

Tunggu punya tunggu takde dibalasnya sms ku itu. Mesti tengah sibuk bekerja tu. So gua search lagi sekali dengan keyword lain pulak. Ha..jumpa pon. Rupanya dalam Alamanda. Siap makan, solat apa sume, terus menuju Alamanda. Hujan pulak turun selebat-lebatnya sampai tak nampak jalan. Sampai Alamanda, cari parking macam nak gila. Lastly kat rooftop baru dapat parking. Nasib hujan dah berenti.

Masa google tadi, ada yang beritahu pejabat pos tu dekat dengan Parkson. So, ikut je petunjuk itu. Ramai bebeno yang serbu Alamanda ya. Sampai tingkat LG, jalan laju-laju menuju Parkson. Ok. Jumpa pejabat pos. Terus masuk. Ramainya umat....Apa-apa hal ambik nombor dulu. Wo..lambat lagi kot. Lagi 40 orang  nak sampai giliran gua. Kata la sorang 2 minit berurusan kat kaunter. Sampai ke gua dah 80 minit, gua duk congak-congak masa. Fengsan...

Gua pun pi isi borang poslaju dulu siap-siap. Kemudian berdiri kat tepi dinding sebab tak dak tempat duduk.    Masa tu la baru dapat sms balasan  dari Niha. Sekali tengah duk membalas sms Niha, ada sorang adik ni datang. "Nak poslaju ke?" tanya dia. "Haah". Gua jawab fendek. "Ambiklah nombor ni. Saya ambik 2 nombor tadi," katanya sambil unjukkan kertas angka giliran kat gua. Gua tengok angka giliran tu dah nak naik dah. Dalam 5,6 orang je lagi. Gua pun sambar je lah tanpa banyak kira. Syukur sangat sebab dalam ramai-ramai tu dia bagi kat gua. Terima kasih bebanyaklah kat adik tu. Kalau tidak berjanggut gua nak nunggu giliran kat situ. Angka giliran gua tu gua pass pulak kat orang lain.

Tapikan, kan, rata-rata yang nak buat poslaju haritu adalah penjual tudung Fareeda. Laku sangat tudung tu sekarang kan? Tapi gua tak mampu la nak beli  tudung macam tu. Lagipun sesuai untuk orang yang pandai bergaya je. Gua ni tahap tudung bawal Juma yang rege RM7 tu je...

p/s:Suami gua cakap daripada beli tudung mahal-mahal, lebih baik duit tu buat pegi makan sedap-sedap. Hohoho...



10 comments:

  1. akak jual gape plk?

    sy pun x mampu nak beli mahal2...kdg2 terjah desa murni ajer...itupun dah rambang mata byk sgt tudung2

    ReplyDelete
  2. kak jual mcm2 lening dik. customer tu nak urgent. hr tu bayo, hr tu gak suruh pos.

    desa murni pon muroh kan?

    ReplyDelete
  3. Kak pun menjual online jugok ke?
    Jual mende? Jual kuih online?
    HAHA

    ReplyDelete
  4. sama la kak.. x mampu beli tudung mahal.. sehelai tudung fareeda tu boleh beli berhelai2 tudung bawal murah.. ekeke..

    ReplyDelete
  5. keri, kak lame doh berjualan secara online cuma skrg ni makin menambah barangan jualan. kuih pon ade jual.

    :P

    ReplyDelete
  6. achik, mcm tak berbaloi beli mahal2. akak ni duk rumah je. lgpun suami tak approve pakai tudung gitu.

    ReplyDelete
  7. kita serupa ti.
    pakai tudung murah je.

    ReplyDelete
  8. tas, biar murah asal mampu menutup aurat...

    ReplyDelete
  9. Siti, akak pakai tudung cap ayam jer..buat sendiri. beli kain siffon, gunting dan jahit tepi..lega! kehkehkeh..

    ReplyDelete
  10. Kak LW, dulu zaman belajar dulu mmg jahit sendiri gak tudung tp loni malas la... tp saya tak jahit tepi just layur guna lilin. hehehe...

    Siti

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Catatan Seorang Siti 2011. Powered by Blogger.