Ombak tak akan berhenti menghempas pantai selagi ada angin yang tak pernah berhenti menghembus.

Friday, December 21, 2012

2012- Cerita 155-Split Personality

Rasa kelakar pulak bila ada sorang ni dia menyamar jadi Lisa Surihani di instagram. Kat salah satu gambar ni ada la follower yang puji muka Lisa cantik. Lalu dengan konfidennya si Lisa yang menyamar ni balas "Gunakanlah Gardenia".

Oh my gucci!! Terkekeh-kekeh saya gelak. Geli perut oi! Gardenia dibedalnya. Saya tahu dia maksudkan Garnier(sebab Lisa kan duta Garnier) tapi kalau kau betul-betul Lisa kau takkan buat silap begini kan?

Siapa manusia di sebalik penyamaran itu? Nampak macam budak-budak sekolah punya kerja. Mengeja pun tak berapa betul. Tengok bahasa yang digunakan pun dah tahu itu bukan Lisa tapi ada jugak peminat yang tertipu.

Tapi bila dah kantoi dan ketahuan begini, apa rasanya? Berbaloikah penyamaran itu? Kenapa perlu menyamar dan menipu sedangkan ko terang-terang bukan saja menipu orang lain tapi diri kau sendiri?

Tapi ada juga manusia yang punya 2 personaliti. Di luar dia lain, di rumah dia lain. Kat luar baik sesangat. Sikit lagi nak sama taraf macam malaikat tapi di rumah bengis macam orang gila yang tersilap makan ubat. Kalau setakat nak jadikan isteri tu kuli yang jaga makan minum ko, tukang basuh baju ko, tukang kemas rumah ko,lebih baik ko cari sorang babu yang boleh buat semua keje itu. Ko kawin tapi asik menyakitkan dan menyulitkan hidup isteri pun tak guna. Siapa tahan kalau maki hamun, caci keji dah jadi makanan ruji seolah-olah rasa cinta ko pada dia macam dah mati?

Eh apa yang aku cerita ni? Tapi yang pastinya boleh berlaku kepada sesiapa sahaja yang masih hidup atau yang dah hampir-hampir nak mati. Kubur kata mari, rumah kata pergi. Baiklah ko tambah amal dan muhasabah diri daripada ko pentingkan diri dan aniaya orang seolah ko hidup menongkat langit tinggi.

.

Published with Blogger-droid v2.0.9

1 comment:

  1. Split terus personality perenggan pertama dgn yang last tu. Hahaha..

    Btw, ada jenis laki macamtu. Kalo dapat bini jenis menjawab macam ai baru tau kuasa wanita. Hohoho...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Catatan Seorang Siti 2011. Powered by Blogger.