Ombak tak akan berhenti menghempas pantai selagi ada angin yang tak pernah berhenti menghembus.

Friday, April 5, 2013

2013-Rawak

1. Pagi tadi balik dari menghantar Naqib ke sekolah, berlaku satu kejadia menyayat hati. Masa tu dalam pukul 7.10 lebih kurang. Suasana masih gelap. Gelap takkah gelap sangat. Tapi masih perlu pasang lampu. Sebelum sampai ke satu persimpangan berlampu isyarat, nampak macam ada benda kat atas jalan. Sampai dekat baru perasan anak kucing rupanya. Kecik lagi. Adalah dalam 2 bulan kot. Nasib sempat mengelak. Dalam hati kesian dengan anak kucing itu. Dari cermin sisi aku nampak anak kucing tu dah sampai ke seberang jalan di belah kiriku. Oh! Dah selamat, kataku dalam hati. Namun tak sampai beberapa saat, anak kucing itu telah dilenyek oleh sebuah Storm. Menjerit aku dalam kereta. Terganggu seketika pemanduan.

2. Naqib: Mak, kawan Naqib cakap mak sebenarnya bukan mak Naqib.
Aku: Kenapa pulak dia cakap macam tu? (Bengang. Suka-suka hati kata aku bukan mak Naqib!)
Naqib: Sebab dia kata mak macam kakak Naqib je..
Aku: Owhhh....

Senyum.

3. Mesin jahit yang baru dibeli akhir bulan 11 tahun lepas tiba-tiba rosak. Jem takleh jalan langsung. Dah hantar ke agennya. Entah bila la siapnya. Nasib baik ada satu lagi mesin jahit. Walaupun dah tua dan selalu semput-semput, at least masih berguna. Dah nak masuk 14 tahun kami tinggal bersama.

4. Nowadays, kepanasan yang melampau. Buat kerja apa pun, berpeluh lejuh macam mandi. Ada kala 3,4 kali tukar baju sehari.

5. Setiap kali pergi kedai runcit untuk beli bahan mentah untuk masak, setiap kali tu lah budak laki kashier tu duk teka aku nak masak apa. Malas nak layan tapi dia terlebih ramah la pulak. Normally, apa yang dia teka betul. Tapi harini aku beli daging kisar dengan telur je untuk buat meatballs (sebab nak masak spaghetti meatballs) dan dia takleh teka sampai salah kira. Entah apa-apa je. Haha.

6. Lepas myspace, facebook, twitter, instagram, ada satu lagi media sosial yang tengah IN sekarang. KEEK! Korang dah terjebak ke?

6 comments:

  1. saya baru terjebak skit je.. terjebak tgk orang lain punya keek.. blum sampai nak ada keek sendiri.. ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah dgn akak. Padan tgk keek org je. Mmg tak kuasa la nak ada. Poyo je rasa. Haha..

      Delete
  2. hakak... nk pinjam mesin jahit saya? nnt saya anta... tak pakai pun buat masa ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadik, mesin jait tua tu ada. Blh lg guna. Anyway, kalo tak ptg ni, esok i hantar langsir ye.

      Delete
  3. keek? tak kuasa nak upload video sioksendiri :P

    kesian anak kucing tu. storm tu pun tak slowkan ke??? *sedih*

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? tak kuasa nak main upload2 ni. nengok je la org lain. ade jenis perasan, ade gak jenis kelakar. tp byk keburukan la. semua org tahu cemaner life org dlm video tu.

      rasanya storm tu tak perasan pon dia lenyek anak kucing. lg2 kat simpang berlampu isyarat. tgh hijau, sesedap rasa la tekan pedal minyak.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Catatan Seorang Siti 2011. Powered by Blogger.