Ombak tak akan berhenti menghempas pantai selagi ada angin yang tak pernah berhenti menghembus.

Wednesday, January 29, 2014

2014-Oppss! They Did It Again

Minggu lepas (hari Selasa) mak aku call, dia bagitahu ada hantar barang. Aku tunggu sampai Jumaat tapi parcel tu tak sampai-sampai. So aku call ayah, tanya dia guna khidmat courier mana untuk hantar parcel tu. Sekali ayah cakap guna Kangaroo. What? Sebelum ni aku pernah cerita tentang pengalaman pahit aku dengan syarikat perkhidmatan kurier cap Kangaroo ni kan. Hari tu beria ayah kata dah tak mau guna khidmat depa lagi. Tapi ayah kata sebab opis depa dekat. Ayah malas nak gi pos opis sebab jauh. Kena gi masuk bando. Jadi nak tak nak ayah guna la jugak khidmat depa.

Ni dah lebih seminggu. Tak sampai-sampai jugak. Semalam aku call mak mintak dia carikan consignment note. Ada benda tu bolehlah aku gegar opis depa. Tapi kebetulan mak aku kat hospital cek mata pulak. Ayah pulak takde gi Filipina. Terbantut la. Maka hari ni usaha lagi.

Depa ni macam mana buat keje ek? Bayar sama gak dengan kurier lain tapi kurier lain tu elok je sampai lepas sehari dua. Buang masa betul duk tunggu depa. Nak keluar memana pun susah. Depa nak bisnes ke tak nak ni? Tak profesional sungguh!

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Catatan Seorang Siti 2011. Powered by Blogger.