Ombak tak akan berhenti menghempas pantai selagi ada angin yang tak pernah berhenti menghembus.

Friday, November 1, 2013

2013- Alam Ria Cuti Sekolah

Nampaknya jin makan dah rasuk Naqib pulak. Asik makan aje kejenya. Semalam dia dah start cuti sekolah. Awal. Kelmarin(Rabu) pengetua dia call bagitahu hari tu adalah last day persekolahan dia untuk sesi 2013. Tapi orang lain hari Khamis(semalam) last. Hari ni cuti untuk sekolah buat  persediaan untuk SPM yang akan bermula minggu depan (6/11/2013).

Dah cuti ni dia asik makan lah pulok sampai dia segan nak mintak makan. Sian pulak aku tengok. Kat rumah ni takde makanan untuk kudap-kudap kecuali kalo maknya rajin menggentel menguli adalah donat ke karipap ke. Aku malas, just bancuh cekodok udang je. Sabo la ye Naqib. Nanti mak rajin mak buat cream puff deh...

Rabu tu aku ada tunjuk kat dia felt craft yang si Hidney buat and jual tu. Gila menggeletak dia nak buat jugak. [Oh ya Hidney, ko dah ada peminat]. Habis kain felt aku dia potong. Hasilnya  tak seberapa. Menyinga jugak aku bila tengok reja-reja kain bekas dia potong bersepah-sepah. Sayang betul pasal reja tu besar-besar, boleh guna lagi.



Ok lah tu. Daripada dia duk nengok tv, main game tak sudah kan???? Tapi dia ni tangan dia tak serasi pegang gunting jadi bila potong kain tepinya bergerigi dan tak ikut line yg dia dah buat. Aku malas nak alterkan. Biar dia buat sendiri, biar dia rasa puas hati dengan hasil yang dia bikin sendiri. Dah siap jelujur dia tunjuk kat aku. "Dah siap!" Katanya.

Oh nak! Sila usaha lagi ya.


IKLAN: Sesiapa yang berminat untuk dapatkan pin comel boleh order dengan Hidney ye. Sila ke sini ya:

------->blog: HANDSOME LITTLE THING
------->instagram: @handsomelittlething


2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Catatan Seorang Siti 2011. Powered by Blogger.