Ombak tak akan berhenti menghempas pantai selagi ada angin yang tak pernah berhenti menghembus.

Tuesday, March 13, 2012

2012-Cerita 48-Seefood

Korang-korang dah bawak ke anak-anak korang tengok Seefood?

Ahad lepas bawak Naqib menonton Seefood. Sekian lama dia duk haruk nak tengok sangat. Sejak-sejak keluar gazette dalam tivi. Kitorang menonton berempat. Saya, suami, Naqib dan adik ipar saya, cik Ain.

Jalan cerita bolehlah. Simple sangat ceritanya. Tapi animasi dia cantiklah. Kira berjaya jugaklah orang Malaysia ni dalam bidang animasi ya. Kisahnya tentang seekor ikan anak ikan yu (tapi tengok macam ikan belacak(tembakul)je) ni nak selamatkan telur-telur ikan yang dah diambil oleh nelayan untuk dijual kepada restoran makanan laut. Dari situlah bermula pengembaraannya naik ke darat untuk ambik balik telur dia tu. Tapi adalah adegan-adegan lain yang mencuit hati di dalamnya. Contohnya tentang ikan jerung yang teringin nak makan ayam dan sebagainya.



Rasanya lagi best tengok muvi animasi ni dari tengok muvi kisah-kisah mat rempit yang tak berkesudahan itu.

p/s:Cuma yang agak mengganggu ialah penonton yang datang menonton tu lah. Memanglah cerita ni sesuai untuk kanak-kanak tapi anak-anak kecik yang umur baru setahun 2 tu  tolonglah jangan dibawak ke panggung wayang. Gangguan ye bila tengah sedap-sedap menonton, tiba-tiba ada budak memekak. Menjerit-jerit tak tentu pasal. Ada pulak yang gaduh pasal berebut popcorn dan air. Yang budak belakang kitorang ni pulak main campak-campak popcorn. Tak ke sakit hati.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Catatan Seorang Siti 2011. Powered by Blogger.