Ombak tak akan berhenti menghempas pantai selagi ada angin yang tak pernah berhenti menghembus.

Thursday, November 22, 2012

2012-Cerita 147-Sarat

Ramai pulak manusia di keliling saya yang bunting. Ada yang dah nak terberanak dan ada yang baru hawa-hawa keluar tanda mengandung. Biasalah musim-musim hujan ni kan...hahaha.

Adik ipar saya tengah mengandung anak pertama. Sarat tak de lah sarat sangat. Baru masuk 6 bulan. Tapi masih lagi mengalami muntah-muntah loya. Kesian pulak dengan dia. Katanya dah scan 4D. Anak perempuan katanya. Lantas, dengan segera mak suruh saya jahitkan kelengkapan set pentiduran bayi. Berkali-kali diingatkan supaya ikut tema anak perempuan. Takut sangat cucu dia takde tempat tido. Huhu...

Maka telah kubeli kain berwarna samar merah jambu. Sesuai untuk bayi perempuan kan? Dan jikalau ditakdirkan keluarnya nanti anak lelaki maka hadaplah kau laki bini pakaikan jugak warna samar itu ye?

Contoh set tidur bayi. Yang ni buatkan untuk jiran sebelah.


Selain set pentiduran itu, kalau ada kain lebih nanti bolehlah dibuatkan barut. Wah...pink sumenya. Baru girly namanya kan!!!!

Oh ya. ada yang mintak resepi roti jala ya. Senang je. Saya dah pernah cuba banyak cara dan resepi untuk buat roti jala ni, tapi saya tetap stick to this so called 1:2:3 recipe. My mak punya resepi.

Bahan:
1 biji telur
2 cawan tepung gandum
3 cawan air
garam secukup rasa
1 sudu minyak masak-optional
pewarna

Cara: Blend semua bahan dalam mixer/blender. Tuangkan ke dalam mangkuk. Perap 10 minit sebelum digunakan. Kalau ikut resepi ni boleh dapat dalam 20-24 bijiks.

*Ada orang guna santan ganti air. Boleh juga tapi memandangkan roti jala selalu digandingkan dengan kuah yang sudah sedia berlemak, thats why saya just guna air biasa je. So kalau rasa nak guna santan, tak ada masalah.



5 comments:

  1. wahhhhh mak iti nk dpt anak buah lg..... gegurl lagi tu... tahniah mizi n isteri...

    ReplyDelete
  2. gitulah....bunting pelamin kekdahnya. mcm si diana ngan farid kamil tu. br 16 hr kawin terus lekat. hahaha....

    ReplyDelete
  3. wah2. semangatnya de suruh wak kaler pink hahahah~


    hujung bulan ni ada expo maternity and children. saye kabo ke huda suh ambik cuti pahtu gi borong. hahahaha~

    ReplyDelete
  4. nak satu set jugak la.... utk baby saya... yg tak tau bila... hihihihihi

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Catatan Seorang Siti 2011. Powered by Blogger.