Ombak tak akan berhenti menghempas pantai selagi ada angin yang tak pernah berhenti menghembus.

Sunday, November 25, 2012

2012-Cerita 148- Aduh Mak Sakitnya..

Masa kat kampung hari tu borak dengan makcik. Sekali terkeluar cerita pasal sakit gigi. Saya beritahu kat makcik yang saya tak pernah sakit gigi. "sakit sangat ke?" tanya saya. Kata makcik, "alah, penyakit lain ada yang lebih sakit kot! Apa sangatlah sakit gigi tu."

Nak dijadikan cerita, tiba-tiba saya dapat sakit gigi. Harini dah masuk 4 hari. Mula-mula rasa lain macam je. Denyut sikit-sikit. Tapi lepas tu makin lama makin sakit. Siap keluar air mata bila rasa sakit sangat. Apa kerja pun rasa macam malas nak buat. Buat pun hala-hala terpaksa je.

Kerja saya merengek je kat suami sejak semalam. Minta belailah, mintak itu mintak ini. Manja bebeno. Konon-konon nak share sakitlah. Laki aku pun layan jelah perangai bini dia.Tak sangka pulak sakit gigi ni boleh tahan jugak dia punya penangan. Suami suruh makan pain killer. Makanlah sebijik semalam. Tapi tak hilang jugak. Bila kumur-kumur hilang sekejap tapi lepas tu datang balik sakitnya.

Siap google petua segala. Orang kata guna bunga cengkih saya buat. Ada yang kata kumur dengan garam saya ikut. Tapi takdenya hilang. Tambah berdenyut ada!

Nak gi klinik, manalah klinik gigi bukak hari minggu. Tadi tak tahan sangat tengok saya tak senang duduk, (sumpah rasa nak terajang orang) suami saya keluar sekejap gi beli ubat sakit gigi kat kedai. Balik-balik dia suruh makan 2 bijik.

Legalah jugak tapi lepas tu berdenyut balik. Ni kejap tadi makan lagi 2 bijik. Memang wajib cabut dah gigi geraham yang sakit ni. Tapi esok kena bawak Naqib gi spital. And by 3pm dia kena masuk wad pulak. Doktor nak buat sleep test. Esoknya baru boleh balik. So nak kena tunggu dia kat spital.

Mungkin Selasa tu la baru boleh pi klinik gigi. Harap-harap sementara tu dapatlah bertahan. Ya Allah, kau sembuhkanlah sakit gigiku ini!
Published with Blogger-droid v2.0.6

8 comments:

  1. saya dah pernah experience last year. sumpah memang rasa nak terajang je sape2 yang bercakap. pulak masa tu kena balik KL naik fligght. bayangkannnnn...

    sakit gigi punya pasal, tertinggal luggage kat coffee bean LCCT. boleh gitu? memang bila kumur2 tu hilang sekejap, tapi mana tahan lama. reza bagi saya makan ubat cap kaki tiga tu. serbuk, bancuh dengan air, kumur2 pastu telan. tahanla sampai esok. pastu sakit balik by tengah hari. pegi clinic terus kena tampal. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak semlm lps mkn ubat tu takdelah rasa sakit sgt. Ni dah check in dah kat spital serdang.

      Delete
  2. makan panadol pun boleh gak...tahan la sekejap dr sakit berdenyut2 tu...

    x tahan wei bila sakit gigi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Idah, tu la. Bile kena br tahu mcm mana rasa.

      Delete
  3. aku kalau sakit gigi aku biarkan je dia sampai dia baik sendiri ti.. hehe.

    aku takut doktor gigi.



    .

    ReplyDelete
  4. gigi geraham tu, kalau dah sakit sangat, tahap kena buat minor operation doh tu.



    takutnyewww kitewww~

    ReplyDelete
  5. eleh adik yiyis..nak takut2kan kiter pulok. terajang kan...kakaka...

    dok sakit doh tp nok kene gi gok klinik gigi ni. gi cek ape2 yg patut.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Catatan Seorang Siti 2011. Powered by Blogger.